duminică, 26 octombrie 2008

Povestiri din canal. Episodu' 2

Încă mai ţineam poza Dinei în portofel. Un boschetar cu portofel, asta eram! De câteva ori, chiar şi azi, au încercat să mi-l fure...Nişte copii...Cum să furi portofelul unui om al străzilor? Mon Dieu!... ce poţi găsi în el? M-am amuzat.

O poză a ei, o poză cu mine şi cu ea în Île-de-France, moneda mea norocoasă, două carduri expirate şi nişte bonuri de la cumpărături îşi au reşedinţa în banalul portofel maro din buzunarul hainei mele mucegăite.

Câteodată, când e frig tare şi se face condens îl scot din buzunar şi îl şterg cu mâneca, apoi mă uit la fiecare poză în parte, la bănuţ, la bonuri; mă gândesc la atunci, la acum, dar niciodată la ce o să fie...

Azi m-au fugărit nişte câini în faţa Universităţii, astfel că gardienii de acolo nu s-au mai ostenit să vadă despre ce este vorba; au lăsat patrupedele să-şi facă treaba. Speram să dau cumva de G., de la Catedra de Fizică Moleculară, pentru că voiam să pun cumva punct vieţii mele de gunoier, voiam să cer pentru prima dată în viaţă ajutorul cuiva, să strig : " Hei, am clacat, eu sunt de vină! M-am întors după zece ani din morţi! Iată-mă, în carne şi oase, eu, profesorul, doctorul E.C!...". Dar cine ar fi stat de vorbă cu mine vâzându-mă în halul în care sunt, jegos, duhnind a sărăcie, neras şi cu ochii traşi de curent? M-am amuzat iar...Ce stupid din partea mea să apar aşa, ca un intrus, în acel loc public în care mocnesc tinereţea, setea de cunoaştere, grija imaterială a marilor maeştri ( aşa ne spuneam între noi când ne adunam la reuniuni, protocoale şi alte tam-tamuri)!

Mi-am dat seama că nu am judecat bine de la primul lătrat al câinilor...Ce-o fi fost în capul meu?! Să cer ajutor?...Nu am nevoie de ajutor! Numai eu mă pot ajuta pe mine şi de aceea va trebui să-mi continui călătoria pe străzile capitalei, hulit şi înjurat de toţi nebunii, miluit de sufletele unor trecători grăbiţi, atacat de câini...

Vă voi spune odată cum a început totul, şi cum am făcut greşeala fatală, greşeală ce m-a aruncat într-o altă viaţă, cea de jos, a intemperiilor şi a microbilor.

Niciun comentariu: